lördag 12 mars 2011

Dag 5 del 2


Vädret är blåsigt, soligt, regnstänk.
Min något solbrända kropp vill inte riktigt exponera sig för solen men i skuggan fryser den massor. Knäppt... Måste se lite sjukt ut när jag just nu ligger med benen ute i solen och överkroppen inne i skuggan med en kofta på mig. Hahahaha

Stämningen på hotellet är avslappnad. Folk ligger och solar, sitter i poolbaren och sörplar på en drink eller lite kaffe. Läser böcker och tidningar. Alla myser helt enkelt.

Jag tror det är första stället jag är på som jag kan konstatera att dom verkligen spelar bra musik i baren. Skönt!

En annan stor skillnad med ex Turkiet är att de som står i butikerna är väldigt off. I turiket är säljarn väldigt on men här dom off. Man kan gå in i en butik och strosa runt länge och ingen är på en för att man ska handla. Skönt men samtidigt gillar jag nog mer turkarnas vilja till att sälja.

Känner mig rastlös idag... Man är inte van vid att bara få ta det lugnt, slappa utan att hålla ständig koll på minst två små barn. Men snart är man tillbaka i vardagen...

Stora sonen ringde på Skype innan. Men han var inte så intresserad av att prata med mig han ville jag skulle visa honom poolen. Hahahaha <3 Han tyckte allt gick bra där hemma, dock var mormor mycket arg på mig för att jag inte köpt toalettpapper. Sa åt honom att cykla upp på Ica för att handla men får till svar;
Men hallå mamma, jag spelar ju!

Nu; RHCP i lurarna och en kaffelatte...

//J

Inga kommentarer: