fredag 11 mars 2011

Dag 4 del 1

Igår bestämde vi oss för att sova ut. Vi la oss i sängen vid 9 tiden på kvällen. Maken somnade nog direkt, jag somnade vid 10 tiden. Hade ställt klockan på 09.00 för att vi ska hinna bort till ett annat hotell där guiderna är idag så vi kan boka bilen.
Jag vaknar av mig själv redan kl 8. Känner mig utvilad. Vet inte när jag gjorde det sist. Otroligt skönt! Maken snarkar fortfarande... Han får sova vidare, det behöver han.

Typ två minuter efter jag vaknat så hör jag ljudet av en åskknall och regnet som smattrat mot rutan. Så det blir alltså regn idag också... Förutom att jag verkligen älskar sol och värme så gör det egentligen inget. Det är så skönt att bara få vara tillsammans med maken och att man kan prata utan att behöver rusa iväg mitt i samtalet för att hjälpa något barn som behöver hjälp. Att man hinner prata färdigt, det är lyx!

Nu ska jag sätta mig och läsa i min bok och vänta på att Jocke vaknar. Läsa en bok är också lyx som inte hinns med i vanliga fall...

So long
//J

Inga kommentarer: