måndag 21 januari 2008

Inget speciellt

Idag har jag bemödat mig att veckohandla. Ganska tungt blev det men skönt att ha det gjort. Sen när barnen kom hem från skolan körde vi direkt in till stan för att Alfred skulle klippa sig. efter frisören körde vi till kyrkogården och tände ljus. Igår var det EN månad sedan finaste Flisan lämnade oss, på onsdag ska hon urnsättas och på onsdag är det även ETT år sedan vi fick veta att hon var sjuk. Tänk vad tiden går, galet!
Vi har köpt klistermärke som vi klistrar på våra gravljus, idag blev det ett jätte fint mjukt Ior klistermärke och en lite blomma. Känns bättre att piffa till ljusen på det viset, gravljus känns ju som om dom är till för gamla...

Med magen och bebis i den är det bra. Känner inget så den stannat nog ett tag till iaf. Ganska skönt faktiskt. Känner aboslut ingen panik över att bebis ska komma ut eller vilja ha ut bebisen tidigare, den får gärna stanna där inne ett tag till. Visst jag vill ju veta vde det är för en filur men det är ganska skönt att gå här hemma med lille P och bara vara, njuta av lugnet. sova när Peps sover osv.

Imorgon ska jag köra med L, E & P till busfabriken så dom får leka av sig. Har lovat dom det och så fick dom presentkort i julklapp elelr om det var födelsedagspresent, de minns jag inte. Men nu ska dom bli använda iaf innan bebis kommer.

Lille P har en ny passion, nämligen min mobil! Han tar en massa foto samt filmar en massa saker. Han har även skickat ett mms till Miriam, då skickade han en liten videosnutt han hade filmat, duktigt va? *haha*

Nu ska jag återgå till min matlagning, ungspannkaka blir det här hemma idag. Gott hoppas jag för jag har aldrig lagat det innan.

Kram och klapp
-J & hela familjen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan vara mys även om det händer get speciellt"! Så gulligt att komma på det där med klistemärken på gravljuset, mycket trevligare än de där allvarligt vitgula sakerna...
Hoppas de rasade av sig rejält på busfabriken, kottarna! Och ja, du gör rätt som tar ut massor av lat-o-njut-tid nu innan lill*n kommer.... För sen blir det ju lite körigare. Men med ditt lugn tror jag inte det gör så stor skillnad... Paps får säkert den uppmärksamhet han behöver ändå... och d e andra oxå!
Simma lugnt vännen och lycka till när den lill* nu behagar anlända!!!!

Anonym sa...

Haha! Läste så klart inte igenom innan jag skickade... as usual... Pappsen vill ju så klart oxå ha uppmärksamhet... men Peps menade jag ju! Haha!

Anonym sa...

Kan ju bara instämma i att det var en mycket fin liten film han skickade mig! Jag tror att jag har lyckats tolka det hela som hans små fötter och ett par stolsben, eller nått sånt :-D

KRAM