fredag 21 oktober 2011

Manavgat 20/10

Vi bokade en resa för att J skulle få komma till marknaden i manavgat. När vi skulle dit sist han var med låg han tyvärr på sjukhuset.

Dagen började med en försenad buss som skulle hämta oss. Sen åkte vi buss till manavgat där vi hoppade på en båt för en flodtur. Det va fint väder och vi solade på båtdäck.

Framme vid flodens inlopp stannade vi för att sola och bada. Vi solade på stranden mot havet.

Sen blev det lunch på båten innan vi åkte tillbaka mot manavgat för att gå på marknaden.

Vi fick endast 1,5 timme på marknaden innan vi skulle tillbaka till budsen för att åka till vattenfallet. Vi kom tillbaka 4 minuter efter utsatt tid och då var bussen borta! Vi väntade en kvart sen hörde vi nån som tuta på oss och såg bussen komma tillbaka. Yeeeh! De andra skrattade åt oss när vi kom på bussen och sa att dom saknat oss så dom vände tillbaka, det tackar vi dom för!

Vattenfallet var klart överreklamerat. Absolut inget vi hade behövt se. Nu såg vi dock till att vara vis bussen 5 minuter INNAN avgång.

Nu bar det av till en moské som man fick gå in i om man ville. Guiden berättade en del om den muslimska tron.

Sen var det dax att åka tillbaka till våra hotell. Vi släppte av en holländsk familj nära vårt hotell sen åkte bussen vidare och körde snabbt förbi vårt hotell. Vi tänkte den skulle vända men vi insåg snabbt att dom glömt att vi skulle av där. Hahaha
Till sist fick vi iaf komma av vid vårt hotell.

Vi satte oss vid baren och drack lite vin.

Vi njuter av varje sekund tillsammans.