lördag 29 januari 2011

Helg - Lördag

Idag har vi varit på synsam för att justera mellansonens glasögon...igen! Jag antar att vi kommer behöva göra det många gånger. Han har fått för sig att hans ka dra och bräcka med glasögonen när han blir arg över något och detta resulterar i ganska krokiga glasögon ibland...
Fast han är väldigt duktig och märker att allt blir lättare när han har sina glasögon på sig så numera går han och tar på dom själv på morgonen. Härligt! Jag var inställd på att det skulle bli en kamp att få honom att använda dom.

Idag blir det mys med god mat, vin och film. Egna klyftpotatis, kycklingfilé med soltorkade tomater och fetaost givetvis en sallad till det också.
Filmen blir nog "I rymden finns inga känslor" ska bli spännande att se hur dom skildrar handikappet...

Veckan som kommer är späckad med två utbildningar och sen kickoff med jobb. Ska bli roligt. Funderar även på att ta mig in till Köpenhamn för att gå på CIFF (modemässa), hoppas dock min kära kompanjon kam följa med ;-)

Nu ska jag fixa potatisar och lägga dom i lite kryddmarinad.

Ha en trevlig helg på er alla
/J

Inga kommentarer: