måndag 31 december 2007

Gott nytt år

på er alla... Lika bra att ta det först så jag inte missar det.

Igår var jag, jocke, lille P och hans underbara gudmor Karro i kyrkan på mässa. Varje söndag så har dom nämligen en del i mässan där man tänder ljus för de som lämnat oss under förra veckan. Det var tungt och fyllt med tårar. När någon annan sa det så blev det så tydligt igen lixom, hon är verkligen borta och kommer inte att komma hit en dag å busa med våra barn, springa till frysen och ta is ur ismaskinen å en massa andra saker som...Lilla Flisan hörde inte alls hemma där bland alla 90 åringar som lämnat joderlivet...
P tände ett ljus till Flisan jag tände ett och sen tände jag ett ljus från L han sa nämligen till mig innan jag körde:
-Mamma, tände ett ljus från mig till Flisan och säg att jag saknar henne jätte mycket!
Så det gjorde jag ju såklart. Våra stora barn var alltså inte med på mässan, dom har fått välja själv hur dom vill göra. Dom är välkomna att vara med på allt men får välja sjäv, just nu ska iaf alla de tre stora följa med på begravningen.

Idag ska vi hem till min mamma och p för att fira nyår. Förhoppningsvis är det klart väder så vi kan se alla raketer över staden när vi står där uppe på backen.

Har lixom insett också att jag inte alls bloggat speciellt mycke om bebis som ska komma. Insåg också att vi faktiskt inte tagit ett enda kort på magen denna gången. De e så mycke andra saker som surrar i ens huvud men nu börjar det bli dax. Det är ju faktiskt bara knappt 1½ månad kvar. Kanske ska man börja leta fram de där sakerna som kan vara bra att ha?

Nu ska jag iaf in i tvättstugan å hänga upp en maskin tvätt, sen blir det lite vila på soffan för nu sover den lille busen så då gäller det att passa på!

KRAM på er
-J

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år på er o hälsa mamma o P.
Ge barnen en stoooooooor nyårskram från mej.
Hur gick det med skötbordet??

Här hemma tänder jag lilla ljuset för lilla F så gott som varje dag.
Det börjar bli spännande nu om den "nya" bebisen =) *mysigt*
Här händer fortfarande inget, men skam den som ger sig.



Kram till er från oss
Millan & Peter

becka sa...

EN OCH EN HALV MÅNAD! Herregud vad snart det är. Gott Nytt År på dig älskade Jenny och krama din familj från mig.

Anonym sa...

Hihi! Jag som trodde att den skulle komma i januari!!! HUE STOR SKA DU BLKI OM MAGEN EGENTLIGEN! Haha! Så fint att ni gick i kyrkan... Och som jag sagt innan, så hoimla klok som låter barnen välja själv vad de känner just där och då... Förr skulle ju barn ABSOLUT inte gå på begravning... Men hallå, why!? Är inte de människor...
Massa kramar till er o önskar er ett gott nytt... Men det har ajg kanske skrivit innan... !JAja! Börjar ju bli gammal! Haha!

Anonym sa...

..kan inte fatta vad tiden går..
1 1/2 månad.. Har du ork och tid får du gärna lägga upp ngn mag bild. Tänker på dig! kram L