torsdag 9 augusti 2007

Får jag inte ha nappen så....

Så får jag väl ta en lego gubbe ist!


Jag gillar inte barn som springer runt med napp i munnen. Ska man leka ska man inte ha napp. Nappen har man när man sover eller om man e ledsen men då är man stilla!!!
Ja, jag kan erkänna att jag kanske gett med mig när det varit så mycke väsen at jag inte ens hört vad jag själv tänkte, men vem är perfekt? Men nu ska vi försöka att vara hårda på den punkten.

Finns det något värre än stora barn som springer runt och leker med en NAPP i munnen?

Flisan! Du e den snyggaste tjejen jag vet! Dessutom är du super modig! Imorgon blir du av med nålen å då kan du komma och bada!!! Har du berättat för pappa att du såg honom i skolkatalogen? *hihihih* KRAM PÅ DIG

Kram & klapp
-J

Ps: Ni behöver inte tycka samma som mig, jag överlever ändå. Nä, jag ska inte halshugga någon som ger sitt stora barn en napp osv...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig! (Men alla är vi olika...)
-i, som vägrat napp totalt, både själv som bebis och för egna bebisars räkning :)

Anonym sa...

Men berätta om bröllopet nuuu då!!! :)
puss!

becka sa...

Nappar är Guds gåva till mamman, hur bra som helst! Men jag har tagit ifrån barnen nappen när de varit ca två år, sen tyckte jag att de fick klara sig utan. Och det var inga som helst problem. De gnällde bara första dagen. Men jag vet folk som håller på i åratal och försöker vänja bort napp/tumme utan att lyckas.

Anonym sa...

LÖVEEEEEEEEE U

Anonym sa...

Tycker precis som du- mest av den anledningen att min 96:a ramlade med sin napp i munnen när han var 1 år... Blödde som attan! :-( Och han har sen den händelsen ett "snyggt" ärr på läppen... Är ändå glad att det inte blev tänderna som tog smällen, utan "bara" läppen...

((Med twinsen tyckte jag nappen var räddningen :-) Bara att plugga igen, så slapp man totalt kaos med två skrikhalsar ;-) ))

Anonym sa...

Pleeeeaaase! Nu har jag ju varit duktig och berättat om vår resa, nu får du göra detsamma om bröllopet! :)
Kramar!

Anonym sa...

..haha vad rolig du är! Jag måste också säga att napp varit väldigt smidigt stundtals, särskilt mär man hade en liten tjej som verkligen HATADE att åka bil, om vi nu bara skulle ngr km.. Men när mina tjejer var 1 år tog vi ifrån dem nappen och då fick de bara ha napp när de skulle sova..eller åka bil.. Sen var det lätt att vänja av dem när de var 2!..bara man är konsekvent!!! Gillar inte heller stora barn som springer omkring med nappen i munnen..inte heller stora barn som suttar på tummen..så tummen blir helt vit..men den är ju svårare att vänja av vid.
kram kram

Anonym sa...

Men hallå, du vet hur Adam låter bara när han är glad...eller när han går runt och är lite gnällig. Nappen är min livlina, jag skulle bli tokig om jag inte kunde "plugga igen" lite ibland för att slippa höra hans höga C. Hur fult det än ser ut när han stapplar runt med napp så är det skonsamt för mina öron, min hjärna får vila och mitt tålamod växer. Är det egoistiskt?

Men jag lovar, jag skall ta ifrån honom den innan han fyller 5, eller kanske innan han börjar dagis vore smartare...?