söndag 19 juni 2011

Luften står stilla

Idag är det svettigt, klibbigt och luften står alldeles stilla.
Tankarna i mitt huvud snurrar allt snabbare.
Varför kunde jag inte få provsvaren när jag ringde i fredags? Är det något allvarligt fel? Har försökt att inte tänka på det efter samtalet och har lyckats ganska bra tills nu. Känner en viss ångest smyga sig på mig... Vad visar proven? Vad kommer hända efter detta?
Den förnuftiga delen av mig ber mig att sluta spekulera, den andra delen av spinner vidare, snabbare och snabbare. Det går fort. Galna tankar om vad som komma ska...
Jag måste försöka släppa. Kan inte påverka. Kan inte lösa det nu. Kan bara finnas och försöka njuta av vår semester tillsammans, stor sonen och jag.

Nu återgår jag till boken och synen av en glad son här på vattenlandet utanför Alanya...

PoK
//J

Inga kommentarer: