torsdag 3 april 2008

Namn

Ja ni 'r ju ett par stycken som undrat och massor som frågar HELA tiden.
NÄ, han har inte fått något namn ännu!
NÄ, vi vet inte vad han ska heta!
NÄ, vi håller inga namn hemliga!
JA; vi vet att han är 1½ månad, vilket betyder att vi har 1½ månad till på oss!

Alltså, Vi har nu kommit på att vi INTE vill ha ett namn som börjar på A, E, L eller P.
Vi vill ha ett namn som känns bra och gänra ett namn som inte halva befolkningen heter redan.

Har ni förslag?
Namn som vi pratat om är:
Lave, Elde, Povel MEN dom går ju bort nu eftersom de börjar på fel bokstäver.
Humle, Nelve, Obelix har också nämnts men inget namn känns klockrent rätt. Så jobbigt!!!

Malin undra om vårt tjej namn, ett av dom (de andra håller jag för mig själv) var Yrla!

-J

22 kommentarer:

Anonym sa...

Jobbigt, när inget känns rätt. Kan tyvärr inte hjälpa mer (om ni inte fastnade för Tiburtius då *ler*) för jag har väl redan mailat min lista till dig.
Lycka till iaf! Han blir nog inte namnlös iaf. :)
Kramar!

Anonym sa...

Måste bara kommentera att Obelix var rätt roligt. Det passar väl lilla Buddha!? :) Ambre hade jag föreslagit (om jag inte gjort det innan) om inte bokstav A var uteslutet.
Kram igen!

Anonym sa...

Usch ja, ibland önskar man att det bara klaffa direkt man såg barnet. Humle är ju superduper sött och coolt, Imre är ju min favvis, men det gick ju inte! Kram

Anonym sa...

hej.
Jag heter Lina. Jag följer din blogg för att jag finner den intressant. och idag såg jag att du behövde namnförslag och kom över namnet "Egil". Sen såg jag nu att ni inte ville ha namn på E. Men av de bilder jag har sett på den lille så tyckte jag att Egil passar så jag ger förslaget ändå :)
Lycka till.

Anonym sa...

Yrla.. Som hon i Ebba å Didrik ju :-) Fint!

Kanske Didrik? ;-)

Ett mer "seriöst" förslag: Elton..

Men FAN.. det börjar på E ju:-/ Sorry...

Ska klura lite, så återkommer jag...

Kramen

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

På något konstigt sätt tror jag på bokstaven K. å är det Kaspian eller Kid måntro? ;-)

Anonym sa...

Zion?

Anonym sa...

Vincent? Vilgot? Vinter(såg precis en nyfödd i tidningen som fått det namnet:-))

Känns som ett namn på V vore perfect ;-)

Återkommer säkert med fler förslag :-)

Anonym sa...

Haha.. Jag och namn.. Bara poppar upp förslag hela tiden ju...

Pax?

Nemo?

Oden?

Trevlig helg!

Kram!

Anonym sa...

Zion var perfekt!!!! Go for it!!!

Mirme sa...

Äsch, kan han inte bara heta Mini...han är ju Mini nu! ;-)

Anonym sa...

Moses? Movitz? Herman? Gimli? Elvis? Gullimar?

-Ida A

Anonym sa...

Åh i helgen hörde jag ett "nytt" namn, som jag blev förtjust i. Går ju inte för er men jag måste bara dela med mig; Lennon. :)
Kram!

Anonym sa...

Mio? Algot?

Anonym sa...

Fred

Anonym sa...

Otis?
Malte?
Moltas?

Annars är Zion, som nån här gav som förslag, himla fint! :-)

Anonym sa...

Gorm tycker jag =)

Anonym sa...

Gorm var fint...!!
Hur går det för er?

Anonym sa...

Ja Gorm gillade jag också! :)
Men ni får inte ta Otis! ;) Det är vårt enda pojknamn till eventuell pojk! Var har du hört det Malin? Jag vet en Otis (vars mamma varit med på samma maillista som jag för typ hundra år sedan) och Otis var vårt ena (av två namn) som vi hade innan Lava kom. Men nu hörde jag för ett tag sedan att Caroline af Ugglas yngste son också bär detta namn. :( Så nu kommer väl det öka i popularitet... Inte bra. :) (Själv har jag "fått" namnet från Otis Redding, soulsångaren.)

Anonym sa...

Ida.. Ja, jag vet faktiskt inte vart jag fått "Otis" från... Det kändes bara "rätt" till Mini ;-)

Jenny, här kommer fler förslag:
Figge?
Sigge/Zigge?
Vilmer?

Eller Laban eller Alfons, fast de börjar ju på "fel" bokstav..

Shit.. är nyfiken ju, på vilket namn Mini får till slut!

Vore kul att veta om NÅT av alla förslag som folk gett här, är av intresse så att säga... Eller ratar ni alla? ;-)

Kramen!

Anonym sa...

Men dahhh, det är ju VILDAR!! ;o)